Täytyy kyllä myöntää, etten saa tämän kuun treenaamisista läheskään kiitettävää arvosanaa. Treenaamiset ovat rajoittuneet hyvin pitkälti kaukokäskyjen olohuonetreeniin ja satunnaisiin noutokapulan pitoharjoituksiin. Kerran olen treenannut Pepin kanssa ulkona kaukokäskyjä ja aloitellut vähän sitä luoksetulon pysäytyksen harjoittelua.

Kaukokäskyt menee kohtalaisen mukavasti, joskin matkaa pitäisi pikku hiljaa todellakin alkaa pidentämään. Olen myös huomannut, että istumaan noustessa Pepin toinen etujalka jää edemmäksi kuin toinen ja olen pannut merkille, että se on aina sen puolen etujalka, jonka puolelta olen asettanut palkan Pepin taakse. Täytyisi ruveta harjoittelemaan namin heittämistä taakse kun ollaan perusasennossa, jottei Peppi mieltäisi, että nami on jommalla kummalla puolella.

Peppi aloitti juoksunsa viime perjantaina ja astutus tapahtunee ensi viikonlopun tienoilla. Jos astutus onnistuu, on pentuja luvassa huhtikuun lopulla ja luovutusikäisiä ne ovat juhannuksen jälkeen. Tämä tarkoittaa myös sitä, että minun on tultava toimeen ilman omaa kultaani melkein kaksi kuukautta! Onneksi kasvattaja ei asu kaukana, joten enköhän ole kuitenkin vakiovieras ihastelemassa niin pentusia kuin omaa koiraanikin :o).